کاربردهای لرزه گیر لاستیکی

کوپلینگ پلی اورتان
کوپلینگ پلی اورتان
ژوئن 9, 2018
دیافراگم لاستیکی
کاربرد دیافراگم لاستیکی
ژوئن 23, 2018
لرزه گیر رابط

لرزه گیر رابط

انواع لرزه گیر لاستیکی

یکی دیگراز محصولات تولید شده در صنایع لاستیک سازی که در صنایع مختلف اعم از صنایع شیمایی ، فرش و نساجی ،ک شتیرانی و دریانوردی ، هوافضا ، خودروسازی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، صنعت آب و برق و …بکارمی رود لرزه گیر لاستیکی است و کاربرد آن جذب لرزش و حرکات ناخواسته فی مابین دو قطعه بسته به نوع صنعت مذکور است .

مثلا هرگونه حرکت ناشی از تجهیزات دینامیکی موجود در صنایع مختلف به علت حرکت داخلی لرزش هایی را بوجود می آورد که این لرزشها علاوه بر ایجاد سروصدا استهلاک زودرس قطعات موجب مشکلات دیگری نیز می شود که با استفاده از لرزه گیر لاستیکی از این مشکلات جلوگیری بعمل می آید .

یکی از کاربردهای لرزه گیر لاستیکی استفاده در پمپها می باشد که علاوه بر جذب لرزشهای موجود قابلیت حذف ضربات قوچ و شوکهای به وجود آمده را دارند .

یکی دیگر از کاربردهای لرزه گیر لاستیکی نسبت به اتصالات آکاردئونی قابلیت استفاده از آنها در محیط های خورنده می باشد هرچند که این اتصالات دما و فشار محدودی را تحمل می کنند ولی گاهی از لرزه گیر لاستیکی برای جلوگیری از هدایت الکتریکی نیز در صنایع خاص استفاده می شود .

امروزه در صنایع غذایی و فولاد و صنایع شیمیایی همانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع تاسیساتی و دریایی از انواع  لرزه گیر لاستیکی به وفور استفاده می شود از مزیت های استفاده از لرزه گیر لاستیکی مقاومت آنها در سیکلهای مداوم و مکرر از لحاظ خستگی و شکست است .

مقاومت و عدم فرسودگی دربرابر لرزش و برگشت پذیری در برابر تغیر شکل و دفرمه شدن از دیگر مزایای لرزه گیر لاستیکی است وزن کم و سهولت در نصب و جایگزینی و کاهش تلفات حرارتی و قابلیت جذب صدا همچنین قابلیت تغیر شکل با نیروی کم و به طبع آن اعمال نیروی کم به تجهیزات و عدم نیاز به راهنمای داخلی همچنین انجام همزمان حرکتهای محوری و جانبی و انعطاف بالا دربرابر ضربه و شوک و مقاومت در برابر تنشهای الکتریکی از دیگر مزایای استفاده از لرزه گیر لاستیکی است .

لرزه گیرهای لاستیکی مجموعه گروه صمدی براساس شرایط کاری و نیاز متقاضی با رنگ های متمایز مثلا رنگ لرزه گیرهای مورد نصب در سیستمهای تهویه مطبوع با رنگ لرزه گیر جهت نصب در سیستم های حرارتی با تحمل دمای بالا با رنگ لرزه گیر های جهت نصب در سیستم های حاوی اسید و مواد خورنده با رنگ لرزه گیر جهت نصب در سیستم های نفت و مشتقات آن و یا دیگر صنایع می تواند فرق داشته باشد . همواره کنترل مواد اولیه و کنترل عملیات تولید و کنترل نهایی و تست محصول به منظور ارائه محصولی با کیفیت بالا و مطلوب مورد توجه می باشد .

تست انعطاف پذیری و تست ثبات در برابر سختی و گسیختگی و بازرسی ابعاد همواره می بایست صورت پذیرد . قبل از استفاده از انواع لرزه گیر لاستیکی می بایست اطمینان حاصل کرد که لرزه گیر خریداری شده متناسب با دما ، فشار و ترکیبات شیمیایی سیال طراحی شده باشد .

لرزه گیر لوله مربوط به قطعات حفاری

انواع لرزه گیر لاستیکی

برای بهره برداری در خط لوله از راهنماها استفاده می شود . و زمانی که در خط لوله انشعابات وجود دارد مسند گذاری روی خط لوله ضروری است که استفاده شود .اگر مسند گذاری انجام نشود نیروی تراست سبب بوجود آمدن حرکات اضافه لوله و در نتیجه موجب صدمه دیدن لرزه گیر لاستیکی خواهد شد . ابعاد سوراخکاری فلنج لرزه گیر های لاستیکی تولیدی می بایست کاملا مطابق خط لوله باشد .

و مهار لرزه گیرهای لاستیکی باید متناسب با حرکتی که لرزه گیر براساس آن طراحی شده است نصب شود تا مانع انجام حرکتهای جانبی و محوری و گرفتن لرزش نشود. به هیچ عنوان نباید روی لرزه گیر های لاستیکی عایق بندی کرد. در صورت ضرورت باید امکان بازرسی پیچهای فلنج و مهار ها وجود داشته باشد .اگر از لرزه گیر های لاستیکی در محیط باز و نور خورشید استفاده شود بهتر است کاور محافظ لرزه گیر را نیز استفاده نمود و در قسمت لاستیکی لرزه گیر به هیچ عنوان نباید به رنگ و مواد نفتی اعم از روغن و گریس آغشته شود .

امیدواریم کیفیت را در انواع لرزه گیر لاستیکی تولیدی صمدی تایید نموده و همواره در سال تولید ایرانی وحمایت از تولید کننده ایرانی بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف فنی در صنعت کشورمان پیشرو باشیم.

دیافراگم لاستیکی|کوپلینگ لاستیکی|لرزه گیر لاستیکی