چطور یک اورینگ خوب انتخاب کنیم ؟

اورینگ NBR
آگوست 15, 2021
جعبه اورینگ وایتون صمدی گروپ
جعبه اورینگ وایتون
آگوست 23, 2021
اورینگ صمدی گروپ

اورینگ

ابتدا باید بدانیم که اورینگ چیست ؟

اورینگ نوعی آب بند به شکل دایره‌ از جنس لاستیک جامد می باشد که با قرار گرفتن بین دو سطح تجهیز ، راه سیال را مسدود می کند و مانع از نشت مایع یا گازها می شود . اورینگ ها به دلیل شکل ساده و تنوع در سایز و اندازه و جنس قابل استفاده در تمام کارهای صنعتی می باشند و  به عنوان رایج ترین آب بند شناخته شده اند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالب اورینگ وایتون را می توانید مطالعه نمایید ؟

برای اینکه بتوانیم اورینگی با سایز و جنس عالی متناسب با نوع کاربردی که به آن نیاز داریم با کیفیت و قیمت مناسب انتخاب کنیم به چه نکات باید دقت کنیم ؟

1- اول اینکه اورینگ را برای چه کاری ، در چه دستگاه و محیطی می خواهیم استفاده کنیم .
2- مسئله ی بعدی دقت در جنس اورینگ متناسب با نوع کارکرد مد نظر شما است . چرا که اورینگ ها در جنس های سیلیکونی ، NBR و وایتون هستند که دارای خواص ضد روغن ، ضد حرارت ، ضد اسید و … می باشند که باید ببینید کدام ویژگی اورینگ برای شما در اولویت است . که البته پیشنهاد مجموعه ی ما اورینگ وایتون صمدی گروپ است که تمامی نیازهای شما را پاسخ می دهد .
3- داشتن اندازه ی دقیق سایز اورینگ مورد نیاز که از آن جایی که جنس اورینگ ها از لاستیک می باشد اندازه گیری قطر آن ها با ابزارهای معمولی بسیار مشکل است و باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد که در شکل ها و اندازه های مختلف جهت تسهیل در اندازه گیری قطر اورینگ ها طراحی شده اند مانند کولیس یا خط کش دور اورینگ .
4- دمای محیط یا درجه حرارتی که می خواهید از اورینگ در آن به عنوان آب بند استفاده کنید .
5- فشاری و سرعتی که اورینگ باید در آن محیط تحمل کند .