انواع کوپلینگ لاستیکی صمدی گروپ | فروش انواع لاستیک کوپلینگ

لرزه گیر لاستیکی
لرزه گیر لاستیکی | لیست قیمت انواع ضربه گیر لاستیکی
نوامبر 20, 2020
لرزه گیر لاستیکی پایه چیلر
لرزه گیر لاستیکی پایه دستگاه های چیلر
نوامبر 29, 2020
انواع کوپلینگ لاستیکی

انواع کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی

مجموعه گروه صمدی از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به تولید محصولات خود مینماید. همواره مشتریان قدیمی و جدید ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند .

واحد صنفی صنعتی صمدی گروپ مفتخر است با علم و دانش بومی ، تولیدات خود را درقدیم و درحال حاضر به کارخانجات مربوطه ارائه می کند و نظر به اینکه همواره علم شیمی و پایه پلیمرها در تمامی دنیا رو به پیشرفت می باشد این واحد تولیدی نیز در جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات خود اقدام به ارتقاء تمامی ماشین آلات خود از ابتدای سال جاری نموده و تمامی تکنولوژی خود را درجهت تامین نیاز داخلی کشور و انجام صادرات ، از ماشین آلات روز دنیا درکارخانه ای به مساحت 1000 مترمربع تامین نموده است.همچنین این واحد تولیدی مجهز به واحد آزمایشگاهی تست کشش و سختی و متریال می باشد.

کوپلینگ لاستیکی چیست؟

کوپلینگ لاستیکی قطعه ای است که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر ار آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در صنعت راه آهن است.
کوپلینگ لاستیکی از ضربه گیرهای انعطاف پذیر از جنس لاستیک مصنوعی تهیه می شود. از کوپلینگ لاستیکی در سیستم های انتقال نیرو و در تمامی صنایع دیگر به طور گسترده کاربرد دارد. اصولا از کوپلینگ لاستیکی در نقاطی استفاده و بهره می رود که لازم است نیرویی منتقل شود و در عین حال ضربات بوجود آمده از راه اندازی و یا توقف ناگهانی تجهیزات را خنثی نماید . کوپلینگ لاستیکی تولید شده در مجموعه صمدی با دستگاه های جدید و مدرن و در رنگها و سایزها و متریالهای گوناگون ضدحرارت ، ضد روغن ، ضد اسید و حتی مقاوم برابر آب شور دریا و غیره استفاده می شود.

چه عواملی در ساخت کوپلینگ لاستیکی موثر است؟

در طراحی و ساخت کوپلینگ های لاستیکی پارامترهای متعددی ایفای نقش کرده و مهم می باشند ، به عنوان نمونه محدودیت های محیطی که قرار است کوپلینگ های لاستیکی در آن مورد استفاده قرار می گیرند باید مدنظر قرار گرفته شود . مثلا کوپلینگ لاستیکی که در صنایع خودروسازی و یا در صنایع کشتی سازی مورد استفاده می گیرد به دلایل شرایط محیطی خاص محدودیت هایی را در طراحی بوجود می آورد . و یا سرعت گشتاوری که قرار است کوپلینگ لاستیکی تحمل و یا انتقال دهد باز در طراحی و ساخت آن و بخصوص کیفیت مواد اولیه تولید کننده آن بسیار مهم و حساس است. حتی تلرانس پارامترهایی نظیر میزان و نوع انحراف آن می تواند در انتخاب نوع کوپلینگ تعین کننده باشد . میزان حداکثر انحراف و لقی مجاز و تعیین ابعادی و متریال کوپلینگ و .. . همواره مورد توجه طراحی کوپلینگ لاستیکی است .

هدف اولیه ی کوپلینگ لاستیکی این است که دو قطعه ی جدا از هم که دارای حرکات لرزشی نیز هستند را به هم متصل می کند و اجازه جابجایی و یا حرکت و یا لرزش بین آنها را نمی دهد و به همین دلیل انتخاب و نصب و نگهداری کوپلینگ لاستیکی استاندارد و باکیفیت مطلوب و بالا می تواند صرفه جویی در هزینه نگهداری و زمان و استهلاک و عایق بندی و آبکاری مناسبی را داشته باشد.

انواع کوپلینگ ها

کوپلینگ ها به طور کلی به دو دسته ی کوپلینگ های سخت و کوپلینگ های انعطاف پذیر تقسیم می شوند که هر کدام از این دسته شامل نواع مختلفی از کوپلینگ ها هستند که هر یک ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد .


1- کوپلینگ لاستیکی غلافی : کوپلینگ لاستیکی غلافی از یک لوله تشکیل شده است که در آن یک سوراخ براساس اندازه ی شافت تعبیه شده است و دارای یک کلید در سوراخ است که بتواند گشتاور را به کمک آن منتقل کند . کوپلینگ های غلافی به عنوان ساده ترین نوع کوپلینگ های لاستیکی شناخته شده اند که معمولا از جنس چدن می باشند . کوپلسنگ های غلافی را با نام کوپلینگ جعبه ای نیز می شناسیم .
2- کوپلینگ لاستیکی گیره ای یا اسپلیت-ماف : این کوپلینگ ها از دو غلاف چدنی مجزا تشکیل شده اند که توسط پیچ یا پیچ و مهره ی فولادی به یکدیگر متصل شده اند . برتری این کوپلینگ ها در سوار و جدا کردن کوپلینگ ها بدون نیاز به جابه جایی شفت است . کاربرد این کوپلینگ ها جهت انتقال توان بالا در سرعت متوسط می باشد .
3-کوپلینگ های مخروطی قفل کننده شفت
4- کوپلینگ های لاستومتری
5- کوپلینگ های بوش پین
6- کوپلینگ های هرت یا دنده ای : این کوپلینگ های مکانیکی که به نام سازنده ی آن آلبرت هرت نامگذاری شده است ، جهت اتصال دو قطعه شافت به یکدیگر استفاده می شوند که دارای دندانه های مخروطی شکل بوده که در قسمت انتهایی هر نیمه شافت به یکدیگر چفت می شوند .
7- کوپلینگ های اشمیت
8- کوپلینگ های رزیلینت
9- کوپلینگ های دونات
10- کوپلینگ های عنکبوتی یا آرواره ای
11- کوپلینگ های جیسلینگر
12- کوپلینگ لاستیکی زنجیره ای : معمولا کوپلینگ های زنجیره ای در انتهای گیربکس یا موتور برای انتقال نیرو به کار می روند و استفاده از آن ها یک روش مقرونه به صرفه و کاملا اقتصادی جهت انتقال نیرو در میان شافت ها می باشد .
13- کوپلینگ لاستیکی انعطاف پذیر : از این کوپلینگ ها وقتی که شافت ها با یکدیگر هم تراز نیستند استفاده می شوند و این عدم انطباق را می توانند تا 3 درجه کنترل کرده و تا حد قابل توجهی باعث کاهش لرزش و سروصدا می شوند . کوپلینگ های لاستیکی انعطاف پذیر که باعث انتقال گشتاور از یک شفت به شفت دیگر می شوند انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن می پردازیم .
  • کوپلینگ میله ای
  • کوپلینگ اولدهام
  • کوپلینگ شبکه ای
  • کوپلینگ دنده ای
  • کوپلینگ دیسکی
  • کوپلینگ دیافراگمی
  • کوپلینگ سرعت ثابت
  • کوپلینگ فنجی بوش پین
  • کوپلینگ مغناطیسی
  • اتصال راگ
  • مفصل های یونیورسال

جنس کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ ها با توجه به موارد استفاده ای که دارند از متریال های مختلفی تشکیل می شوند که در پایین به آن ها اشاره می کنیم :

  • متريال HNBR : دارای خاصیت ضد روغن و ضد حرارت می باشد .
  • متريال NR : کوپلینگ لاستیکی NR ضد لرزش و ضربه بوده و در محیط هایی استفاده می شود که هیچ گونه مواد شیمیایی وجود نداشته باشد .
  • متريال NBR : کوپلینگ لاستیکی NBR ضد روغن بوده و در پمپ های روغنی استفاده می شود و چنانچه با کائوچو ترکیب شود دارای خاصیت ضد ضربه نیز می شود .
  • متريال EPDM : این کوپلینگ لاستیکی ضد اسيد می باشد ومقاوم در برابر آب شور دريا
  • متريال CR : کوپلینگ لاستیکی CR کوپلینگ منحصر به فردی است که خصوصیات ویژه ای نظیر ضد ضربه و عایق حرارتی و مواد شیمیایی را با هم داشته و به دلیل بالا بودن قیمتشان در موارد ویژه و برای دستگاه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد .
  • متريال PU ( پلی اورتان )
  • متریال سیلیکون

چطور لاستیک مناسب برای تولید کوپلینگ لاستیکی انتخاب کنیم؟

بهترین روش برای انتخاب یک لاستیک مناسب برای کوپلینگ انجام آزمون تنش برشی می باشد که این آزمون در دوره های متناوب و مشخص و به صورت پیوسته تکرار می شود تا بتواند معیاری جهت اندازه گیری مقدار مستهلک شدن نیرو و تکرار پذیری در کوپلینگ لاستیکی باشد .

کاربردهای کوپلینگ لاستیکی چیست؟

  1. جبران ناهم راستایی موجود بین دو شفت : البته نباید این میزان از حد استاندارد بیشتر باشد چرا که هر مدل آن با توجه به عملکردی که دارد تا مقدار مشخصی می تواند این میزان ناهمراستایی را جبران کند.
  2. کاهش انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر : در صورتیکه از کوپلینگ لاستیکی انعطاف پذیر استفاده شود شوک های ناگهانی توسط ماده الاستیکی (یا به اصطلاح رابط ، اسپایدر ، لاستیک ، بافر و … ) تا حد زیادی توسط این مواد جذب شده و به سمت دیگر وارد نخواهد شد.
  3.  محفاظت و نگهداری در برابر اضافه بار
  4. انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر (به طور مثال توان انتقال موتور به پمپ در کوپلینگ)
  5. تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار
  6. اتصال بخش درایور

با انتخاب، نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ ها که ما به شما تولیدات مجموعه صمدی گروپ را پیشنهاد می کنیم،می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از کارکرد به عمل آورد.

ما میدانیم که کوپلینگ لاستیکی اصولا در نقاطی استفاده می شوند که لازم است نیرویی منتقل شود و در عین حال ضربات ناشی از راه اندازی و یا توقف ناگهانی تجهیزات را خنثی کند لذا انواع کوپلینگ اعم از ضد روغن و حرارت و ضد اسید بودن و یا مقاومت در آب شور دریا و مقاوم بودن دربرابر عوامل شیمیایی و سایش و مقاومت دربرابر فشار و استفاده در صنایع غذایی و دیگر کاربردها تولیدات متنوعی را در صنعت کوپلینگ لاستیکی بوجود آورده است.

کوپلینگ خورشیدی ، کوپلینگ گیشنیزی ،کوپلینگ پلی پورتان ، کوپلینگ های شش پر ، کوپلینگ های هشت پر  و ده پر و غیره تنها نمونه ای از انواع کوپلینگ ها در متریال ها و سایزها و اشکال مختلف می باشد.
کوپلينگ ها به طور کلی به دو دسته کوپلينگهای صلب يا rigid coupling و کوپلينگهای انعطاف پذير يا flexible coupling تقسیم می شوند.
کوپلینگ لاستیکی تولید شده در مجموعه صمدی با دستگاه های جدید و مدرن و در رنگها و سایزها و متریالهای گوناگون ضدحرارت ، ضد روغن ، ضد اسید و حتی مقاوم برابر آب شور دریا و غیره استفاده می شود.

معایب کوپلینگ لاستیکی :


1- به مرور زمان مواد تشکیل دهنده ی لاستیکی کوپلینگ ها دچار تخریب و فرسایش می شوند . گرمای ایجاد شده در پروسه فشرده شدن و نیروهای برشی ، به تدریج باعث تجزیه ی ساختار متریال کوپلینگ شده و در نهایت نیاز به تعویض و جایگزینی خواهند داشت .

2- چون لاستیک از فولاد بسیار ضعیف تر بوده و مقاومت کمتری دارد لذا از لاستیک در قطرهای بزرگ و طبیعتا وزن بیشتر استفاده می شود که بتواند نیروهای وارده در هر نوع کوپلینیگ لاستیکی را به کمترین مقدار ممکن برساند . این ابعاد بزرگ در برخی از کاربردها می تواند باعث ایجاد مشکل بشود .

موارد استفاده از کوپلینگ لاستیکی :


-قابلیت استفاده در محل های اشتعال و انفجار
-موتور های صنعتی و سانتریفیوژها و کمپرسورها
-پمپ ها و گلوز پمپ ها و پمپ های زیر آب
-توربین های گاز و بخار
-دستگاه های تراشکاری
-دستگاه خردکن
-تجهیزات کشاورزی
-صنایع غذایی
-صنایع خودرو سازی
-صنایع کشتی سازی

علت استفاده از کوپلینگ لاستیکی منجیددار در گاردان چیست ؟

وظیفه ی گاردان انتقال گشتاور چرخشی از محرک به متحرک و جبران فاصله ی طولی و عرضی بین آنهاست . به عبارت دیگر گاردان نوعی کوپلینگ می باشد . در گاردان نیز همانند سایر مواردی که از کوپلینگ لاستیکی استفاده می شود ، به جهت بالا بردن انعطاف مکانیکی و کنترل نامیزانی شفت ها می باشد . همچنین انتقال های ناگهانی از یک شفت به شفت دیگر را کاهش می دهد .

نحوه تعمیر و نگهداری کوپلینگ لاستیکی چگونه است؟

از دلایل اصلی خرابی کوپلینگ ها نصب نامناسب و یا انتخاب کوبلینگ لاستیکی نامناسب و کارکرد فراتر از قابلیت های طراحی است . فهمیدن دلیل خرابی کوپلینگ لاستیکی از سروصدای غیر طبیعی و صدای ضربه و یا ارتعاش و یا تکان زیاد یا خرابی آن در آبندی و نشت روغن قابل بررسی است. که با بازدید چشمی، چک کردن نشانه های سایش یا خستگی و تمیزکاری منظم کوپلینگ ، بررسی و تعویض منظم روغن انجام می پذیرد.

کوپلینگ‌های لاستیکی یکی از اجزای مهم در سیستم‌های مختلف صنعتی هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. موارد زیر از جمله کارهایی است که جهت طول عمر بالای کوپلینگ ها باید رعایت شود:
1- بررسی وضعیت کوپلینگ: ابتدا وضعیت کوپلینگ را بررسی کنید و از وجود هر گونه خراش، سایش، ترک یا آسیب دیگر اطمینان حاصل کنید.
2- تمیز کردن کوپلینگ: قبل از شروع به تعمیر، کوپلینگ را به طور کامل تمیز کنید. از آب و صابون یا مواد شوینده ملایم استفاده کنید و سپس آبکشی کرده و خشک کنید.
3- تعویض قطعات آسیب دیده: در صورتی که قطعاتی از کوپلینگ آسیب دیده باشند، آن‌ها را تعویض کنید. ممکن است نیاز به تعویض پیچ‌ها یا قطعات دیگر باشد.
4- استفاده از گریس: قبل از نصب کوپلینگ، از گریس لاستیکی برای روان کردن سطح داخلی کوپلینگ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کوپلینگ به راحتی روی شافت قرار گیرد و از سایش زیاد جلوگیری کند.
5- نصب کوپلینگ: کوپلینگ را به دقت و با توجه به دستورالعمل تولید کننده روی شافت نصب کنید. از ابزار مناسب برای تنظیم درست فشار و قرارگیری استفاده کنید.
6- بررسی و تست: پس از نصب کوپلینگ، عملکرد آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کوپلینگ به درستی کار می‌کند و هیچ نشتی یا مشکل دیگری وجود ندارد.
با رعایت این مراحل، می‌توانید کوپلینگ لاستیکی را تعمیر و نگهداری کنید.


مجموعه تولیدی صمدی گروپ توانایی تولید انواع قطعات لاستیکی صنعتی صد در صد لاستیکی ، دو جزئی ( لاستیک – پلاستیک ، لاستیک – فلز ، لاستیک - منجید ) ، سه جزئی ( لاستیک – پلاستیک – فلز ، لاستیک - فلز- منجید) و چهار جزئی ( لاستیک – پلاستیک – فلز – منجید ) را دارا است.

 انواع محصولات کوپلینگی که توسط صمدی گروپ به بازار عرضه می شود عبارتند از :

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کوپلینگ ها باید با توجه به نوع استفاده و کاربردی که از آنها انتظار می رود باید طراحی شوند . به عنوان مثال کوپلینگی که در صنعت خودروسازی استفاده می شود با کوپلینگی که در صنایع کشتی سازی کاربرد دارد ، متفاوت هستند .

  • کوپلینگ لاستیکی Gدرانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی تخم مرغی درانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی هشت پر در انواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی ده پر درانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی دوازده پر درانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی روتکس
  • کوپلینگ سنجی درسه سایز
  • کوپلینگ تعادل کشتی در یک سایز
  • کوپلینگ روغن نباتی درانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی منجید دار و شیاردار درانواع سایزهای مختلف
  • کوپلینگ پروفیلی درسایزهای مختلف
  • کوپلینگ لاستیکی خورشیدی
  • کوپلینگ لاستیکی شیمز
  • کوپلینگ لاستیکی بشکه ای
  • کوپلینگ لاستیکی لوله ای
  • کوپلینگ لاستیکی کف ساب
  • کوپلینگ H
  • کوپلینگ لقمه ای KB یا لاستیک کوپلینگ لقمه ای KB در سایزهای مختلف 80 ، 95، 140 ، 160 زمانی که در محورها بر اثر حرارت بالا انبساط طولی به وجود می آید از کوپلینگ لاستیکی لقمه ای استفاده می شود . همچنین به عنوان کلاچ های با قابلیت قطع و وصل نیز کاربرد دارند .
  • کوپلینگ ROTEX
  • کوپلینگ HRC
  • کوپلینگ هالوپین
  • کوپلینگ زنجیری
  • کوپلینگ ذوذنقه ای
  • کوپلینگ پروانه ای
  • کوپلینگ گیشنیزی
  • کوپلینگ ژنراتور کشتی
  • کوپلینگ کمپرسور (با طوقه فلزی و لاستیک ضد سایش ، ضد ضربه و مقاوم در برابر لرزه و فشار خود برای انتقال نیرو در کمپرسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

تهیه توزیع کوپلینگ لاستیکی در تهران و شهرستان ها

محصولات مرتبط :

آدرس ما : تهران - ناظم الاطباء جنوبی - کوچه کتانه - کوچه منصورالحکماء - پاساژ کتانه - پلاک۱۱

تماس با ما: ۳۳۹۷۱۱۷۹-۰۲۱ و ۳۳۹۰۱۸۲۶-۰۲۱ ایمیل ما: info@samadigroup59.com

انواع محصولات کوپلینگ لاستیکی

جولای 14, 2021
کوپلینگ لاستیکی
کوپلینگ لاستیکی 8پر
کوپلینگ لاستیکی 8پر کوپلینگ انعطاف پذیر8 پره لاستیکی پلی یورتان این کوپلینگ ها مقاوم در برابر فشار و سایش می باشند. شرکت صمدی گروپ انواع قطعات […]
سپتامبر 21, 2020
کوپلینگ اچ
کوپلینگ اچ
کوپلینگ لاستیکی کوپلینگ اچ                       تهیه توزیع کوپلینگ لاستیکی در تهران و شهرستان ها محصولات مرتبط […]
آگوست 18, 2019
کوپلینگ دیزل ژنراتور
کوپلینگ دیزل ژنراتور
کوپلینگ دیزل ژنراتور کوپلینگ ژنراتور کشتی دیافراگم لاستیکی | کوپلینگ لاستیکی | لرزه گیر لاستیکی  
ژوئن 9, 2018
کوپلینگ پلی اورتان
کوپلینگ پلی اورتان
کوپلینگ لاستیکی پلی اورتان شرکت صمدی گروپ تمامی قطعات پلیمری و الستومری و غیره را با کیفیت عالی و به روز دنیا تولید می نماید. تولید […]