لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد

لرزه گیر لاستیکی بلادری بدون مهار
لرزه گیر لاستیکی بلادری بدون مهار
آگوست 12, 2023
لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد

لرزه گیر لاستیکی :

دستگاه هایی که در خطوط لوله حالت گرد و دوار داشته نظیر پمپ ها ، کمپرسور ها ، توربین ها و … به سبب نوع فعالیت و کارکردی که دارند باعث ایجاد لرزش هایی می شوند که این حرکات ناخواسته با خود سرو صدا و استهلاک خطوط لوله سازه و سایر تجهیزات را به همراه دارد . کار لرزه گیر لاستیکی جذب لرزش و حرکات ناخواسته در خطوط لوله و داکت ها و ممانعت در انتقال این لرزش ها به سایر قسمت های خط لوله می باشد .

ارزه گیرهای لاستیکی در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می شوند که لرزه گیرهای سایز پایین با استفاده از ماهیچه های لاستیکی یا همان بلادر و فلزی در گرمکن های برقی ساخته می شوند . اما لرزه گیر های سایز بزرگ که به لرزه گیرهای اتوکلاو هم معروف هستند توسط ماهیچه های فلزی  درونی و در دیگ های بخار تولید می شوند .

یکی از متداول ترین موارد استفاده لرزه گیرهای لاستیکی در بخش ورودی و خروجی تجهیزاتی مانند کمپرسورها ، توربین ها ، فن ها ، پمپ ها و نظایر آن ها بوده که مضاف بر جذب حرکات لرزشی ، از ضربات قوچ و شوک های به وجود آمده نیز جلوگیری می کند . اگر چه ضریب تحمل فشار و دمای لرزه گیرهای لاستیکی در مقایسه با اتصالات فلزی پایین تر است . اما استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی در محیط های سیال دارای مواد خورنده مانند آب دریا و انواع محیطهای اسیدی و قلیایی جایگزین اتصالات فلزی یکی دیگر از موارد استفاده از آن ها می باشد . لرزه گیر لاستیکی در مواردی که نیاز به جلوگیری از هدایت الکتریکی و بروز خوردگی گالوانیک باشد نیز کاربرد دارد . پس با توجه به نقش لرزه گیر لاستیکی ، این قطعه در صنایع شیمیایی ، دریایی ، صنایع غذایی و فولاد ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و بسیاری دیگر می تواند بسیار مثمر ثمر و حیاتی باشد .

لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد

لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد :

رایج ترین انواع لرزه گیرهای لاستیکی موجود در بازار که با توجه به رنگ لاستیک آن ها نامگذاری شده اند لرزه گیرهای لاستیکی مارک زرد ، مارک آبی ، مارک قرمز و دو مارکه (آبی و قرمز) می باشند که با توجه به میزان تحمل فشار و دما دسته بندی شده اند . یکی از بهترین انواع لرزه گیرهای لاستیکی جهت جذب لرزش و حرکات ناخواسته لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد رنگ می باشد . این لرزه گیرهای مارک زرد در محیط هایی که دمای 60 درجه سانتیگراد دارند مورد استفاده قرار می گیرند و میزان فشار قابل تحمل در این لرزه گیرهای فلنج دار زرد 10 بار می باشد . لازم به ذکر است که همه ی لرزه گیرهای لاستیکی به صورت فلنج دار بوده و هر لرزه گیر به دو عدد فلنج جوشی برای متصل شدن نیاز دارد . در لرزه گیرهای لاستیکی زرد مهاردار فلنج ها 10 بار می باشد .

مزایای لرزه گیر لاستیکی مهاردار زرد :

جلوگیری از لرزش و ارتعاش های عمودی و افقی ، مقاومت در برابر تنش های الکتریکی ، انعطاف پذیر بودن در برابر ضربه و شوک ، انعطاف پذیری زیاد در فواصل کم ، مقاومت در سیکل های پی در پی از لحاظ خستگی و شکست ، قابلیت جذب صدا ، وزن سبک و سهولت در نصب و تعویض ، عدم نیاز به واشر و درز بند و راهنمای داخلی از جمله مزیت های لرزه گیرهای لاستیکی مهاردار مارک زرد می باشند .