قطعات لاستیکی

دیافراگمهای xpکمپرسور
دیافراگم های xp کمپرسور
سپتامبر 11, 2021
لرزه گیر لاستیکی بلادری بدون مهار
لرزه گیر لاستیکی بلادری بدون مهار
آگوست 12, 2023

قطعات لاستیکی :

اغراق نیست اگر بگوییم بیشتر از 90% تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و دستگاه هایی که در کارخانه ها و صنایع و بخش های مختلف می بینیم از قطعات لاستیکی صنعتی در آن ها استفاده شده است .

جنس قطعات لاستیکی از چیست؟

قطعات لاستیکی صنعتی با توجه به شرایط خاصی که در هر صنعت مورد استفاده قرار می گیرند ویژگی های ترکیبی خاص خود را دارند یا صد در صد از جنس لاستیکی هستند یا به صورت ترکیبی دو جزیی از لاستیک و پلاستیک ، لاستیک و فلز یا لاستیک و منجید می باشند و یا به صورت ترکیب سه جزئی از لاستیک و پلاستیک و فلز یا لاستیک و فلز و منجید تشکیل شده اند و حتی ممکن است به صورت ترکیب چهار جزئی لاستیک ، پلاستیک ، فلز و منجید ساخته شوند .

چرا از قطعات لاستیکی در صنعت استفاده می شود ؟

داشتن انعطاف پذیری بالا ، مقاوم بودنشان در برابر خوردگی و سایش و پارگی ، استحکام کششی مناسب ، مقاومت در برابر آب و هوازدگی و اکسداسیون ، مقاومت در برابر بازها و اسیدها ، رشد برشی و جهندگی بالا ، عایق الکتریکی بالا همه و همه باعث شده که قطعات لاستیکی گزینه ی مناسبی جهت کاربرد در انواع صنایع و مصارف دیگر باشند .

انواع قطعات لاستیکی :

دیافراگم لاستیکی ، اورینگ وایتون ، رینگ های لاستیکی ، کاسه نمد و لاستیک های ضد حرارت و ضد بنزین و ضد اسید ، کوپلینگ لاستیکی ، نوارهای لاستیکی ، بوش و گسکت لاستیکی ، آب بند شیر پروانه ای سیت ولوو ، لرزه گیر لاستیکی و … نمونه هایی از قطعات لاستیکی هستند که در انواع صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . در ادامه به بررسی بهضی از آن ها می پردازیم .

دیافراگم لاستیکی صمدی گروپ

دیافراگم لاستیکی :

دیافراگم لاستیکی یکی از کاربردی ترین قطعات لاستیکی به شمار می رود که از یک صفحه ی لاستیکی یا پلیمری انعطاف پذیر تشکیل شده است و نقش کنترل جریان بین دو فضا را داشته و از انتقال ناخواسته ی مواد سیال یا انواع گازها ممانعت می کند . دیافراگم های لاستیکی در سایزها و ابعاد کوچک و بزرگ و با قطرهای مختلف ساخته می شوند . پمپ دیافراگمی ، دیافراگم لاستیک سیلیکون ، دیافراگم لاستیکی منجید دار ، دیافراگم لاستیکی PTFE ، دیافراگم لاستیکی ضد روغن و … نمونه هایی از انواع دیافراگم لاستیکی هستند که در پالایشگاه ها ، کارخانجات قند و شکر ، نساجی ، راهسازی و پل سازی ، خودرو سازی ، داروسازی ، شیشه سازی و نیروگاه های برق و … کاربرد فراوانی دارند .

 

کوپلینگ لاستیکی صمدی گروپ

کوپلینگ لاستیکی :

کوپلینگ لاستیکی یکی دیگر از قطعات لاستیکی است که به عنوان رابط دو قطعه ی جدا از هم را که دارای حرکات لرزشی است را به یکدیگر متصل می کند و از لرزش و حرکت و جابه جایی آن ها جلوگیری می کند .بنابراین از کوپلینگ های لاستیکی به عنوان وسیله ای جهت انتقال نیرو در صنایع مختلف استفاده می کنند . کوپلینگ های خورشیدی ، کوپلینگ های پروفیلی ، کوپلینگ های لاستیکی 4 پر و 6 پر و 8 پر و 12 پر ، کوپلینگ لاستیکی پروانه ای ، کوپلینگ لاستیکی H ، کوپلینگ لاستیکی HRC ، کوپلینگ لاستیکی تخم مرغی و کوپلینگ لاستیکی غلافی نمونه هایی از انواع کوپلینگ ها هستند که در صنایع مختلف از جمله صنعت راه آهن و صنایع کشتیرانی و خودرو سازی و … مورد استفاده قرار می گیرند .

لرزه گیر لاستیکی صمدی گروپ

لرزه گیر لاستیکی :

یکی دیگر از قطعات لاستیکی پرکاربرد در صنایع مختلف اعم از صنایع شیمیایی ، نساجی ، هوا فضا و دریانوردی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و … لرزه گیر لاستیکی است که می تواند به طور هم زمان هر گونه لرزش و شوک ، صدا و تمام حرکات انبساطی و انقباضی و کششی را در سیستم جذب کرده و باعث بالا رفتن سطح ایمنی در صنایعی نظیر تاسیسات ساختمان ، لوله های آب داغ ، خطوله لوله های نفت و گاز و … شود . ضربه گیر های لاستیکی به دو صورت لرزه گیرهای لاستیکی ساده و پیچیده در بازار وجود دارند . سبک بودن و قابلیت نصب آسان ، قابلیت جذب صدا ، قابلیت جذب تنش های الکترونیکی ، عدم فرسودگی و کاهش تلفات حرارتی از جمله مزایای لرزه گیر لاستیکی می باشد .