کوپلینگ و کاربردهای آن

کوپلینگ لاستیکی
کوپلینگ لاستیکی
می 19, 2018
دیافراگم لاستیکی
انواع لاستیک دیافراگم
می 26, 2018
کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ چیست؟ (کوپلینگ لاستیکی)
 کوپلینگ وسیله ای است که برای محور کردن موتور و شفت بکار می رود. در واقع حرکت دورانی موتور را به شفت منتقل می کند که این کار باعث چرخش شفت و پروانه می شود.این وسیله به عنوان قطعه ای فیوز در سیستم عمل می کند و در مواقعی که گشتاور از حد مجاز بیشتر می شود و یا شوک ناگهانی به سیستم وارد می شود شکسته خواهد شد تا سیستم سالم بماند.

یکی از مزیت های استفاده از copling ، جبران ناهمراستایی موجود بین دو شفت است که البته نباید این میزان از حد استاندارد بیشتر باشد چرا که هر مدل آن با توجه به عملکردی که دارد تا مقدار مشخصی می تواند این میزان ناهمراستایی را جبران کند. از دیگر مزایای آن می توان به کاهش انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر اشاره کرد که در صورتیکه از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده شود شوک های ناگهانی توسط ماده الاستیکی (یا به اصطلاح رابط ، اسپایدر ، لاستیک ، بافر و … ) تا حد زیادی توسط این مواد جذب شده و به سمت دیگر وارد نخواهد شد.
این وسیله نوع های متفاوتی دارند که از جمله مهمترین آنها copling های صلب ( ریجید کوپلینگ ) و کوپلینگ های انعطاف پذیر (Flaxlibel)می باشد.

کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی

مجموعه گروه صمدی از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به تولید محصولات خود می نماید. همواره مشتریان قدیمی و جدید ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند . کوپلینگ لاستیکی قطعه ای است که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر ار آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در صنعت راه آهن است. کوپلینگ لاستیکی از ضربه گیرهای انعطاف پذیر از جنس لاستیک مصنوعی تهیه می شود. از کوپلینگ لاستیکی در سیستم های انتقال نیرو و در تمامی صنایع دیگر به طور گسترده کاربرد دارد. اصولا از کوپلینگ لاستیکی در نقاطی استفاده و بهره می رود که لازم است نیرویی منتقل شود و در عین حال ضربات بوجود آمده از راه اندازی و یا توقف ناگهانی تجهیزات را خنثی نماید . کوپلینگ لاستیکی تولید شده در مجموعه صمدی با دستگاه های جدید و مدرن و در رنگها و سایزها و متریالهای گوناگون ضدحرارت ، ضد روغن ، ضد اسید و حتی مقاوم برابر آب شور دریا و غیره استفاده می شود.

نوع خورشیدی ، گیشنیزی ، پلی پورتان ،  شش پر ، هشت پر و ده پر و غیره تنها نمونه ای از انواع (copling) ها در متریال ها و سایزها و اشکال مختلف میباشد .
مجموعه تولیدی صمدی گروپ ارائه دهنده و تولیدکننده انواع مختلف copling به شرح زیر می باشد:

COPLING G درانواع سایزهای مختلف
copling تخم مرغی درانواع سایزهای مختلف
copling هشت پردرانواع سایزهای مختلف
copling ده پر درانواع سایزهای مختلف
copling دوازده پر درانواع سایزهای مختلف
copling سنجی درسه سایز
copling تعادل کشتی دریک سایز
copling روغن نباتی درانواع سایزهای مختلف
copling شیاردار درانواع سایزهای مختلف
copling پروفیلی درسایزهای مختلف
کوپلینگ لاستیکی در انواع مختلف

موارد استفاده متنوع این وسیله ، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت استفاده در محل های اشتعال و انفجار
موتور های صنعتی وپمپ
دستگاهای تراشکاری
دستگاه خردکن

با انتخاب، نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ ها که ما به شما تولیدات مجموعه صمدی گروپ را پیشنهاد می کنیم،می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از کارکرد به عمل آورد.

محصولات مرتبط :